Det är något bortom bergen, bortom

Det är något bortom bergen, bortom
Jag är de blå skymningarnas mästare

2007-08-27

ÖSK på väg

Abgar Barsom är kontrakterad av ÖSK. Förhoppningsvis kommer han att föra in ny energi i laget. Barsom är annars ett exempel på en av de alltför många spelare från regionen som gått ÖSK förbi tidigare. Roligt att han nu kan återvända.

Förhoppningen om en ny kroatisk succévärvning är kanske inte lika stor. Men svensk fotboll håller ingen högre internationell kvalitet så chansen finns. Spänningen i allsvenskan ligger mer i att se hur lagets tabellplacering är och blir, än att se fräcka dribblingar och entouchpassningar i högt tempo.

Förresten var Zlatans målpass i går av den sort som bara världens bästa fotbollspelare kan göra.

ÖSK tog poäng i går mot Trelleborg. Jag var som vanligt så nervös att jag inte vågade lyssna på radio. Följde sista kvarten på NAs hemsida. Usch... Men kanske blir detta vändningen. Man hoppas! I nästa omgång väntar Jonas Anderssons (fp- regionråd i V;a Götaland) GAIS. Förra året var jag i Göteborg och såg lagen prestera en usel match i superettan. Hoppas ÖSK fått upp ångan och sätter några fina pytsar på göteborgarna. Jag lovar att vara snäll mot Jonas om de får stryk.

Inga kommentarer: