Det är något bortom bergen, bortom

Det är något bortom bergen, bortom
Jag är de blå skymningarnas mästare

2008-02-22

Bra SEF

Elitfotbollsföreningen gjorde det enda rätta, lät Degerfors och ÖSK spela på samma villkor som alla andra föreningar i landet. De 1,5 miljoner föreningen nu ger Degerfors och ÖSK gör att de ekonomiska förutsättningarna framförallt för Degerfors blir hanterbara. Man kommer att klara sin elitlicens.

Jag gläder mig åt detta. ÖSK hade klarat sig i alla fall men för Degerfors är kanske detta räddningen. Jag känner mig alldeles för ensam i gruppen som både kan tänka sig att heja på ÖSK och Degerfors. I ett derby skulle saken vara självklar, ÖSK regerar, men fotbollssverige skulle vara fattigare utan Degerfors i eliten, dit ju även superettan måste räknas.

Och för orten Degerfors betyder nog laget betydligt mer än ÖSK för Örebro.

Inga kommentarer: