Det är något bortom bergen, bortom

Det är något bortom bergen, bortom
Jag är de blå skymningarnas mästare

2010-03-21

Vårarbete

Idag fortsatte vårarbetet. De fem olika sorterna av tomater, en vit, två gröna och två röda, dofttobak och riddarsporrar, kompletterades med inte mindre än 12 olika sorter av tagetes. Denna blomma att älska eller hata. Själv tycker jag att den är enkel. Lätt att så, lätt att plantera om och lätt att fylla rabatter med.

Utöver detta blir det bara några zinnia, tre luktärter, en ipomea och sedan kanske lite ringblommor. Det blir en gul, orange, röd rabattvariant i år.

Grönsaksfröer blir det få av. Mitt land som jag gjorde i ordning förrförra året var uselt, att använda hösilage som jordförbättrare kan man glömma. Så nu ska jag flytta det igen och hösilagelandet får bli gräsmatta och fruktträdgård.

Sen blir det faktiskt 15 olika sorter av basilika. Det kan man inte få nog av. Får bara hoppas att nattemperaturerna blir hyfsade i april så att man kan använda växthuset snart.

Inga kommentarer: