Det är något bortom bergen, bortom

Det är något bortom bergen, bortom
Jag är de blå skymningarnas mästare

2011-07-31

Månadsskifte

I morgon är det augusti. Men redan har mörkret kommit. Fortfarande varma kvällar är inte längre lika sommarljusa. Och kring midnatt är det mörkt.

Också det har sin tjusning. Det finns en glädje i varje årstid, i varje månad, i varje vecka året runt. Det finns solstunder en tisdag i november som ger arbetsdagen mening och glädje.

Augusti innebär att jobbstarten rycker allt närmare. Snart är den första riktiga sommarsemestern på fem år slut. Det ska bli spännande att börja jobba igen. Det finns en enorm utmaning i att göra Örebro mer liberalt. Den nya oppositionsrollen gör att det kommer att bli lättare att vara tydligt liberal. Och mot den kommunledning som nu formerats lär det inte bli så svårt att visa på skillnaderna...

Tror att jag ska börja blogga mer regelbundet från i morgon. Bara för att värma upp. Var sak har sin tid. Nu har det varit mycket stängsling, snickring och bonder. Nu gäller det att börja växla om.

Men varje dag gläder jag mig åt att jag har ett liv utanför politiken. Alldeles för många av mina kollegor, framförallt de yngre och framförallt de i de stora partierna, saknar de dimensioner som finns utanför partikanslier, partivänner och Rådhus. Det är ett av de stora bekymren med de nya politikerna. Det kan nog också bli ett ämne för en eller ett par bloggar:-)

Inga kommentarer: