Det är något bortom bergen, bortom

Det är något bortom bergen, bortom
Jag är de blå skymningarnas mästare

2006-06-18

Segersjö

Segersjödagarna håller på som bäst. Jag var själv där ute i går, både som besökare och som medhjälpare. Tyvärr verkade det fina vädret hålla en del av publiken borta.

Men jag är så fascinerad av denna tillställning. Inte för att jag är speciellt hästintresserad. Inte heller för att jag gillar att befrynda mig med adeln. Nej - snarare för att det är ett så fantastiskt exempel på entreprenörskap.

Segersjödagarna borde få ett långsiktigt kommunalt stöd. De borde utvecklas vidare som en motor för hela Östernärke. Fundera på vad det skulle innebära om kommunen stödde Segersjö med en tjugondel av vad den nya mässan kommer att kosta årligen. I det ena fallet, Segersjö, bjuder kommunen med armbågen, entreprenörerna står ensamma. I det andra, mässan, går kommunen in och tar alla risker, struntar i varningar och dödar entreprenörskap och skapar ett svagare näringsliv.

Suck!

Inga kommentarer: