Det är något bortom bergen, bortom

Det är något bortom bergen, bortom
Jag är de blå skymningarnas mästare

2008-10-25

ÖSK-GAIS 1-0

ÖSK vann över GAIS i går. Men det var bland det sämsta jag sett på Behrn arena i år. GAIS borde vunnit stort. Det fanns få i ÖSK som presterade något som helst positivt. Magnus Kihlberg var OK. John Alvbåge tog det han skulle. Patrik Anttonen gjorde väl något bra, men sedan - uselt rakt igenom. Det handlade mer om att laget i framförallt andra halvlek backade så långt och att GAIS inte var tillräckligt på för att komma igenom.

Kanske ÖSK var mer fokuserade på om Olsens kontrakt var skrivet eller ej. Kanske var man otaggade eftersom kontraktet är klart. Kanske det var trist att spela en fredagkväll då man ville sitta hemma och fredagsmysa. Men ändå var det 7500 som fredagsmyste, eller kanske fredagsryste, på BA! Den hemmasiffran kommer få lag idag upp i. Och hemska tanke - tänk om både Örgryte och Häcken går upp - och Peking får lämna!!!

ÖSK vann i alla fall. Nu ligger man 9a i tabellen med chans på 6 plats. Det är inte helt illa av ett lag som rätt många experter trodde var en avstigningskandidat. Men jag såg med glädje att till och med SVTs expert-Thomas trodde på ÖSK som höstens lag. Och så blev det.

Jag säger som jag sagt förut: Ge tränarna ytterligare tid så kommer ÖSK att vara ett lag för topp 5. Med lite flyt i våras hade vi kunnat vara där redan i år. Men det är en annan historia.

Inga kommentarer: