Det är något bortom bergen, bortom

Det är något bortom bergen, bortom
Jag är de blå skymningarnas mästare

2008-10-28

Vardagshjältar

I dag var jag på besök på Anhörigscentrum. Det arbete som görs av Carina Oscarsson och hennes medarbetare är fantastiskt. Minst lika fantastiskt är att Röda Korsets frivilliga ställer upp med sin tid och sina resurser för att stötta anhörigvårdare och deras anhöriga i behov av vård och omsorg.

I går på en av mina återkommande Vasa-träffar mötte jag en av mina absoluta favoriter till vardagshjältar. 90-åringen M slöt upp för att åter prata om vad man borde göra för att se till så äldreomsorgen fungerar bättre. Hon är fantastisk!!!

Tänk att ha ett sådant rörligt intellekt när man är 90. Tänk att vara så engagerad. Tänk att fortsätta planera framåt. Tänk att fortsätta påminna oss politiker om vad vi borde göra. Tänk att vara så positiv. Tänk att ha en sådan humor.

Det finns människor som bara genom att finnas lyser upp vardagen. M är en sådan människa.

Inga kommentarer: