Det är något bortom bergen, bortom

Det är något bortom bergen, bortom
Jag är de blå skymningarnas mästare

2009-05-04

Underskön maj

Inledningen av maj har varit fantastisk, liksom avslutningen av april. Sommarkänsla. Ljust. Lövsprickning.

Ändå var nog måndagsmorgonens kortpromenad med hundarna höjdpunkten för dessa veckor. Lite kyligare, men framförallt nyregnat. Bara någon skur, men luften! Dofterna!

Jag gläder mig åt att bo i ett land där årstiderna växlar. Jag gläder mig också åt att det inte är sol 365 dagar om året. Det är skönt med sol, men det är rätt skönt med ett stilla vårregn också.

Nuförtiden gläds ju bonden i en åt regnet också. Har hört att det aldrig kan regna för mycket före midsommar, och aldrig för lite efteråt... Mycket att lära.

Men promenaden i vårmorgonens friska luft var oförglömlig. Ändå är det en helt ny, aldrig tidigare upplevd, promenad en liknande morgon nästa år. Och nästa. Precis som det var förra året. Och förrförra...

Inga kommentarer: