Det är något bortom bergen, bortom

Det är något bortom bergen, bortom
Jag är de blå skymningarnas mästare

2006-03-15

Torgmöte

Idag har vi i Folkpartiet i Örebro börjat med årets torgmöten. Eller snarare flygbladsutdelning, kaffeservering och samtal på trottoaren. Det är roligt.

Jag tycker inte själva flygbladsutdelningen är topp. Har en för hög tröskel mot att "tvinga" mig på förbipasserande. Men det får gå. Kaffeservering och samtal, idag ett par stycken på de 40 minuter jag stod där, är trevligare. Det ger också värdefulla insikter i hur "medelsvensson" tycker.

Är torgmöten passé kan man fråga, ett arv från forntiden? Idag ska väl allt gå via bloggar, presskontakter, hemsidor och radioreklam? Jag tror inte på det. Jag tror på det personliga mötet.

Samtidigt som vi står på torget och delar flygblad är det val i Europas sista formella diktatur. Den vitryske president Lukashenko kommer att vinna valet stort, oavsett hur folket röstar. Människor som inte tycker som han har ingen chans att komma till tals.

Se där - ytterligare ett skäl att stå på torget och dela flygblad. Demokratin kräver det.

Inga kommentarer: