Det är något bortom bergen, bortom

Det är något bortom bergen, bortom
Jag är de blå skymningarnas mästare

2006-05-19

Bloggarnas ansvar

Har Lars Leijonborg ansvar för vad jag skriver på min blogg? Knappast. Han har inte heller ansvar för någon annan som bloggar, vare sig hon är folkpartistisk medlem eller sympatisör. Det är lika puckat att påstå att han skulle be om ursäkt för vad som står på min blogg som att han skulle be om ursäkt för att Expressen skrivit osanningar om Persbrant (Expressen påstås ibland fortfarande vara en liberal tidning).

Det socialdemokraterna och M Ulvskog försöker göra är att skjuta undan intresset från huvudfrågan, vad statssekreterare Danielsson egentligen gjorde när han borde varit på jobbet och tagit ansvar, och istället fokusera på en pseudodebatt.

Jag står för vad jag skriver på min blogg. Jag skulle kunna skriva massor om hur vissa ledande politiker i Örebro beter sig i olika sammanhang, men jag gör det inte. Det leder inte politiken framåt att berätta om vredesutbrott, småaktighet, egoism eller ibland (tyvärr alldeles för ofta) ren dumhet. Det existerar nämligen bland politiker. På samma sätt som det existerar bland vanliga människor.

Ansvaret för min blogg är mitt. Ansvaret för alla andra bloggares åsikter är deras egna. Jag skriver öppet, under eget namn och med eget ansvar. Ingen socialdemokratisk kollektivist ska få ta det ansvaret ifrån mig.

Inga kommentarer: