Det är något bortom bergen, bortom

Det är något bortom bergen, bortom
Jag är de blå skymningarnas mästare

2006-09-01

Hedersam förlust

Det är bara att acceptera. Alliansen kördes över av den socialdemokratiska lagmaskinen i gårdagens match. Vi kan försöka bortförklara det med att vår medelålder var runt dubbelt så hög som deras, att knappt något av ansiktena i laget har förekommit i politiska sammanhang i kommunen eller så. Men bortförklaringar får alltid med sig en fadd eftersmak.

Så det är bara att bita i det sura äpplet.

Tyvärr är ju fotboll viktigare än politik så den kommande vinsten i valet väger bara delvis upp denna förlust.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan försöka med bortförklaringar men det håller inte: i sosse-truppen fanns: 4 riksdagskandidater, 2 KS-ledamöter, några landstingskandidater och ett stort antal ledamöter i Kommunfullmäktige och i nämnder... En mer framkomlig bortförklaring kanske kunde varit att ni saknade lagledaren (dig själv)?

Staffan Werme sa...

Tack Björn. Äntligen ett erkännande!

Jag står tyvärr i den alldeles för vanliga vårdkön i väntan på en meniskoperation. Man undrar vem som bär ansvaret för det. Kanske är det en socialdemokratisk konspiration för att slippa mig på planen:)

Jag gjorde i vart fall mitt bästa för att attackera domaren och få honom att bli partisk till vår fördel. Men misslyckades!